
Finalul de an este
asteptat de orice companii, mici sau mari. In fapt, decembrie inseamna ca se
trage linie, se aduna sumele obtinute de-a lungul lunilor, se scad datoriile si
se calculeaza profitul obtinut prin eforturile intregii echipe de angajati.
(Inca) Exista companii care prefera sa-si puna deoparte profitul pentru zile negre, dar antreprenorii tineri si cu viziune au o alta parere: acesta trebuie reinvestit pentru ca firma sa-si consolideze pozitia in piata, sa creasca si sa inoveze.
Pana la urma,
reinvestirea profitului este un proces strategic, prin care resursele
financiare obtinute prin activitatile curente sunt canalizate inapoi in afacere
pentru a genera valoare suplimentara. Iar decizia nu trebuie luata intr-un
impuls de moment, ci conform unei analize detaliate a obiectivelor dorite in
viitor, nevoile (in schimbare) ale clientilor si, bineinteles, satisfacerea
acestora.
Cea
mai mare parte din profit merge catre dezvoltarea produselor si serviciilor
oferite publicului
Practic, in loc sa
se limiteze la oferta actuala, companiile trebuie sa adopte o abordare
proactiva si sa le ofere clientilor solutii mai avansate, mai rapide si mai
eficiente, chiar inainte ca acestia sa le ceara.
Insa acest efort de
dezvoltare trebuie sa inceapa cu intelegerea pietei si a comportamentului
consumatorilor: in contextul in care noile tehnologii faciliteaza accesul la
informatii detaliate despre preferintele si obiceiurile clientilor, companiile
le pot utiliza pentru a crea produse care nu doar sa raspunda asteptarilor, cat
si sa le depaseasca. Doar asa clientii se simt valorizati si apreciati.
Pe termen lung,
companiile care prioritizeaza dezvoltarea produselor si serviciilor prin
reinvestirea constanta a profitului isi imbunatatesc oferta curenta, dar
continua sa atraga clienti noi si sa pastreze interesul celor existenti,
consolidandu-si astfel atat reputatia, cat si veniturile.
Un pas
inainte spre digitalizare
Reinvestirea
profitului in digitalizare nu mai este doar o recomandare, ci o actiune vitala
pentru a raspunde provocarilor aduse de cerintele tot mai complexe ale pietei.
Un prim domeniu in care companiile aleg sa investeasca este automatizarea
proceselor interne, pentru ca astfel pot reduce erorile umane, economisi timp
si imbunatati productivitatea generala.
La nivelul
interactiunii cu clientul, digitalizarea permite dezvoltarea unor platforme de
comert electronic mai stabile, cu asistenta automatizata (chatbots, de
exemplu), care sa raspunda rapid la nevoile clientilor si sa le ofere solutii
in timp real.
Expansiune
Oportunitatile de
crestere nu se (mai) limiteaza la granitele nationale; pe masura ce companiile
ating saturatia pe pietele interne, expansiunea este imperativa pentru a
mentine ritmul de crestere. Expansiunea poate fi sub forma de parteneriate cu
companii locale, deschiderea de noi filiale sau achizitia de jucatori locali
(strategie des intalnita in sectoare precum cel al bunurilor de consum sau al
tehnologiei).
Resurse
umane
Recrutarea,
retentia, primele, bonusurile, cadourile si oportunitatile de avansare
profesionala sunt toate componentele cheie ale unei strategii eficiente de
gestionare a resurselor umane. Primul
pas in crearea unei echipe de succes este recrutarea celor mai potriviti
candidati, carora sa le ofere salarii competitive, dar si un mediu de lucru
prietenos, cu numeroase oportunitati de dezvoltare personala si alte beneficii.
Odata recrutati cei
mai buni candidati, urmatoarea provocare este retentia acestora. Oamenii nu mai
sunt motivati doar de un salariu bun, ci si de factori precum echilibrul intre
viata personala si profesionala, oportunitatile de dezvoltare profesionala,
recunoasterea meritelor si sentimentul de apartenenta la o echipa. In acest
context, companiile investesc in dezvoltarea unor pachete atractive de
beneficii care includ de la abonamente la sala, asigurari medicale si concedii
suplimentare, pana la programe de bunastare si sprijin emotional.
Recompensarea
performantei este cel mai eficient mod de a motiva angajatii sa isi atinga
obiectivele si sa depuna eforturi suplimentare. De exemplu, un sistem eficient
de bonusare poate include atat bonusuri pe termen scurt, pentru atingerea unor
obiective trimestriale, cat si recompense pe termen lung, bazate pe performanta
anuala sau contributia la succesul general al companiei. In plus, bonusurile
pot fi personalizate pentru a reflecta rolul si responsabilitatile fiecarui
angajat, oferind astfel o recunoastere adecvata efortului individual.
Primele de
sarbatori, aniversarile angajatilor si realizarile importante ale companiei
contribuie, de asemenea, la consolidarea relatiei dintre angajat si angajator.
Aceste recompense aduc un plus de motivatie si creeaza un sentiment de
apreciere, incurajand astfel loialitatea si implicarea pe termen lung.
De multe ori,
micile gesturi de recunostinta pot avea un impact semnificativ asupra moralului
si satisfactiei la locul de munca. De exemplu, cadouri personalizate cu ocazia
zilei de nastere, cosuri cadou pentru angajati cu ocazia
sarbatorilor, organizarea unor evenimente de echipa sau participarea la
activitati de team-building sunt doar cateva modalitati prin care companiile
isi arata aprecierea fata de angajati.
Un alt factor
esential pentru motivarea si retentia angajatilor este existenta unor
oportunitati reale de avansare profesionala. Oamenii vor ca munca lor sa aiba
un scop si sa existe posibilitati de crestere si dezvoltare in cariera. Prin
cursuri, traininguri de leadership sau workshop-uri de dezvoltare personala,
companiile care prioritizeaza educatia continua si cresterea profesionala vor
avea angajati pregatiti, dedicati si mai loiali.