
Resursa umana a
oricarei companii este ”motorul” care
propulseaza inovatia, reputatia si profitul, de aceea angajatorii trebuie sa
raspunda la o uriasa provocare: sa le ofere oamenilor din echipe un salariu
atractiv si un pachet de beneficii cat mai stimulant.
Dar in 2024 asta nu mai este suficient; companiile ce urmaresc trendurile internationale de HR au ajuns la concluzia ca motivatia si loializarea angajatilor tine si de o nota de caldura si umanitate acordata relatiei profesionale. Astfel s-au nascut initiativele corporate ce pun accent pe familiile angajatilor, inclusiv sa le ofere copiilor mici daruri sau cosuri cadou Craciun ca modalitate de a-si exprima recunostinta si de a crea o legatura stransa intre angajat si angajator.
Angajatorii au inteles ca pentru a mentine echilibrul intre sfera profesionala si cea personala trebuie sa ia in considerare intreaga dinamica a vietii angajatului. Acesta este principalul motiv pentru care tot mai multe companii decid sa isi extinda pachetul de beneficii si sa includa surprize pentru copiii angajatilor, ce le sunt oferite indiferent de performantele de la locul de munca.
Ce
simbolizeaza cosurile cadou oferite copiilor?
Pentru un parinte
care munceste zilnic sa-si asigure traiul si sa contribuie la succesul
companiei, fiecare moment petrecut alaturi de copii este extrem de pretios.
Companiile care valorizeaza acest lucru si depun eforturi sa contribuie la
fericirea intregii familii sunt vazute cu ochi mult mai buni de angajati.
Cosurile cadou oferite copiilor cu ocazia sarbatorilor sunt un gest de empatie
din partea angajatorului, un simbol ca resursa umana este vazuta in
complexitatea sa de parinte, sot, partener si persoana cu nevoi emotionale.
Un cos cadou pentru copilul angajatului aduce un zambet pe chipul celui mic, dar vine si ca o ”alinare” si multumire adusa parintilor. Cand un angajat simte ca familia ii este apreciata si se afla in atentia companiei, acesta va fi motivat sa contribuie activ la succesul organizatiei.
Dar aceste cosuri cadou nu atat o semnificatie materiala, cat una simbolica. Ele transmit mesajul ca angajatorul este constient de importanta echilibrului dintre viata profesionala si cea personala si ca sustine acest echilibru nu doar in teorie, ci si prin actiuni concrete. Gestul de a-i oferi un cadou copilului transmite mesajul ”iti apreciem munca si stim ca si familia ta joaca un rol important in succesul tau profesional”.
Cand
ofera companiile cadouri pentru copiii angajatilor?
Cele mai comune
ocazii sunt, desigur, sarbatorile de iarna si Pastele, dar exista si companii
care au extins aceasta practica si inceputul scolii (cand copiii primesc
rechizite sau ghiozdane echipate) sau de Ziua Copilului (darurile se orienteaza
mai multa catre jucarii si/sau organizarea de activitati distractive platite de
firma).
Impact
urias asupra relatiei dintre angajati si angajator
Atunci cand un
angajat vede ca firma depune un efort suplimentar pentru a-i aduce bucurie
copilului percepe acest gest ca o forma de recunoastere si apreciere, nu doar a
muncii depuse, cat a intregii sale vieti - fericirea si echilibrul personal
sunt extrem de importante pentru performanta de la locul de munca.
Exista si un efect asupra relatiei dintre angajati si companie. Angajatul nu mai vede compania drept locul de munca, ci o percep ca partener care isi doreste ca ei si familiile lor sa fie fericiti si bine ingrijiti. Loialitatea creste atunci cand angajatii simt ca sunt valorizati nu doar pentru munca lor, ci si ca persoane, cu nevoi si dorinte care transcend granitele profesionale.
De asemenea, un alt efect benefic asupra relatiei dintre angajati si companie este imbunatatirea perceptiei asupra culturii organizationale. O astfel de cultura atrage talente, deoarece angajatii nu mai cauta doar salarii mari, ci si un mediu de lucru in care sa se simta sprijiniti si intelesi.